ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN What a Choc
โ
Julie Goossens
Battelsesteenweg 121
2800 Mechelen
BTW nummer: BE0782.315.193
Email: happy@whatachoc.be
Website: www.chocoladevoorbedrijven.be
โ
Algemene voorwaarden
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen, offertes, opdrachten en overeenkomsten tussen verkoper en koper. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij uitdrukkelijk & schriftelijk zijn bevestigd door de verkoper.
โ
Annulering van de bestelling is niet mogelijk, tenzij de verkoper schriftelijk akkoord geeft.
-
De specificaties (en eventuele individuele prijsoffertes) zijn gebaseerd op de momenteel geldende waarden van lonen, materialen, ... Indien deze wijzigingen ondergaan, behouden What a Choc het recht voor de prijzen evenredig aan te passen.
-
Individuele afspraken gemaakt tussen verkoper en koper, gelden enkel voor diezelfde koper & worden dus niet standaard gelijkgesteld aan elke andere mogelijke koper.
-
Indien er een offerte opgesteld wordt door de verkoper voor maatwerk heeft dit aanbod een geldigheidsduur zoals vermeld op deze offerte zelf of maximaal 30 kalenderdagen vanaf de datum van verzending. De offerte dient minimum 4 weken voor de effectieve bezorging van de producten goedgekeurd te worden. Indien dit niet binnen deze periode wordt goedgekeurd, kan de levering op gewenste datum in gedrang komen.
-
Indien What a Choc door overmacht niet in staat is de overeenkomst uit te voeren, behoudt What a Choc het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden geëist. Tevens behoudt What a Choc het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder voorafgaande ingebrekestelling in geval van faillissement, kennelijk onvermogen alsmede in geval van enige wijziging in de rechtspositie van de koper.
-
Goederen worden geleverd binnen de overeengekomen levertermijn. Goederen blijven de eigendom van de verkoper tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten. Niettemin zullen de risico’s van het verlies of de vernietiging van het verkochte goed integraal worden gedragen door de koper vanaf het moment van verkoop van het goed.
-
De koper dient te zorgen dat de goederen door de verkoper op een normale manier kunnen geleverd worden op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip, en zo ondermeer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan is de koper ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van de verkoper te vergoeden.
-
De koper dient de geleverde goederen onmiddellijk na te zien. Eventuele gebreken moeten ter plaatste en ten laatste binnen 1 kalenderdag na de levering door middel van mail aan happy@whatachoc aan de verkoper worden gemeld. Na die termijn staat de verkoper enkel nog in voor verborgen gebreken die de zaak ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd zijn, voor zover de goederen inmiddels niet werden verwerkt en voor zover de verkoper de gebreken kende of behoorde te kennen. De koper verwittigt de verkoper uiterlijk binnen 1 kalenderdag, na het ontdekken van het verborgen gebrek, van het bestaan van het verborgen gebrek door middel van een aangetekend schrijven met een getailleerde beschrijving van het gebrek. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de koper niet op.
-
Met uitzondering van hetgeen is omschreven in het vorige artikel, is de verkoper niet gehouden tot welke schadevergoeding dan ook, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van door ons geleverde of verkochte goederen, behalve in geval van zware fout of opzet. De aansprakelijkheid van de verkoper is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde goederen/diensten. In geen geval kan de verkoper worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, doch niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de koper als aan derden. De verkoper draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de fout van aangestelden, zelfs niet in geval van opzet of zware fout. De koper dient in dat laatste geval de aangestelde rechtstreeks aan te spreken.
-
Behoudens uitdrukkelijk een schriftelijke andere afspraak, is de factuur per overschrijving betaalbaar binnen de 30 kalenderdagen na factuurdatum. In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zal het openstaande bedrag van rechtswege en zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, worden verhoogd met een jaarlijkse intrest van 12% en een forfaitaire vergoeding van 10 %, met een minimum van €10 EUR. Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft de verkoper het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.
-
Wanneer de koper zijn contractuele verplichtingen niet nakomt, heeft de verkoper het recht om, na ingebrekestelling, hetzij haar verplichtingen op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg wordt gegeven binnen de acht werkdagen, onverminderd het recht op schadevergoeding.
-
Het is de koper niet toegestaan om particuliere orders aan te nemen en deze verder te verkopen aan eigen particuliere klanten, zonder uitzonderlijke uitdrukkelijke toestemming van de verkoper.
-
De koper (in geval van winkels, bakkerijen, ... met oog op doorverkoop, B2B) verbindt zich ertoe steeds ten laatste 7 dagen voor de gevraagde leverdatum de bestelling door te geven. Hierbij geldt alsnog algemene voorwaarde 1. Indien de koper toch een order wilt ontvangen op snellere termijn, moet hier schriftelijk mee ingestemd worden door de verkoper.
-
Voor bedrijven die relatiegeschenken willen aankopen geldt een besteltermijn van minimum 4 weken voor de leverdatum. Enkel uitzonderingen zijn mogelijk indien deze schriftelijk en uitdrukkelijk worden goedgekeurd door de verkoper.
-
Bestellingen zijn enkel geldig indien besteld via de bedrijfs-/winkelwebshop of (bij specifiek maatwerk, ...) aangevraagd via mail op happy@whatachoc.be. Bestellingen via andere kanalen, zoals onder andere maar niet uitsluitend Instagram, worden niet aanvaard.
-
De koper stemt er bij het plaatsen van een bestelling uitdrukkelijk mee in om de bestelling te ontvangen binnen de door de verkoper vooropgestelde lever- of afhaalmomenten. Deze afhaal- of levermomenten worden individueel afgesproken of gecommuniceerd via de webshop. Leveringen of afhalingen buiten deze lever- of afhaalmomenten kunnen alleen plaatsvinden na uitdrukkelijke, schriftelijke toestemming van de verkoper.
-
De koper dient bij bestelling uitdrukkelijk de mogelijke levermomenten aan te geven. De koper houdt er rekening mee dat de effectieve levertijd onderhevig is aan mogelijke afwijking.
-
De minimale bestelafname is €100 excl BTW, tenzij schriftelijk anders afgesproken. Leveringskosten zijn afhankelijk van het leveradres van de koper. Leveringen in Mechelen (2800) zijn gratis vanaf €100 excl BTW. Indien er niet voor een waarde van €100 excl BTW is besteld door kopers in Mechelen (2800), geldt de leverkosten van €5.Voor leveringen in regio Antwerpen, Leuven & Geel geldt de leverkost van €10, ongeacht de bestelwaarde.
Alle kopers buiten deze regio’s dienen eerst contact op te nemen om de geschatte leverkost aan te vragen bij de verkoper. Dit minimumbedrag start aan €15.
โ
Gedeelde leverkost (€5, enkel in regio Antwerpen) is enkel en alleen mogelijk indien meerdere leveringen samenvallen & is nooit gegarandeerd. De koper houdt hier rekening mee.
โ
De koper kan er steeds voor kiezen om de bestelling gratis af te halen op Battelsesteenweg 121 (2800 Mechelen) of indien anders schriftelijk afgesproken.
โ
Bij een beperkt aantal producten is het mogelijk om de producten via verzending te ontvangen. Hiervoor wordt een minimum van €15 aangerekend. Om het exacte bedrag van de verzending en de mogelijkheid tot verzending te bevestigen, dient de koper contact op te nemen met de verkoper.
โ
-
De levering wordt door de verkoper steeds zo veel mogelijk en indien mogelijk aangeleverd in met het logo van de verkoper gelabelde herbruikbare horecabakken (indien er verpakkingsvrij wordt geleverd). Per doos en deksel rekent de verkoper €5 waarborg aan, die wordt terugbetaald op de volgende factuur (indien de dozen op dat moment allemaal terug zijn bezorgd aan de verkoper).
-
โ
De koper verbindt zich ertoe deze in goeder trouw te gebruiken naar behoren en de dozen steeds afgewassen bij de volgende levering terug mee te geven. Indien er geen volgende bestelling volgt, is de koper verplicht om binnen de maand de verkoper te contacteren in verband met het terugbezorgen van de herbruikbare dozen. Indien de koper de verkoper niet meer contacteert, wordt de waarborg niet terugbetaald en zullen de bakken opgehaald worden op een individueel afgesproken moment.
โ
Indien er nog bakken in gebruik zijn (bij een volgende levering), dienen alleen de bakken meegegeven te worden die al leeg zijn.
โ
Indien de koper zich niet aan deze voorwaarden houdt, gelden volgende kosten:
โ
-
Het terug mee leveren van vuile, onafgewassen dozen brengen een waskost van €5 per doos met zich mee. Deze worden met de volgende factuur verrekend. (Indien er geen volgende bestelling volgt, wordt er een aparte factuur aangemaakt voor deze waskost).
-
Dozen die bij de koper kapot gaan brengen een vervangingskost excl. BTW met zich mee als volgt
-
Kleine horecabak (7,5 cm hoog): €5
-
Middelgrote & grote horecabak (>7,5 cm hoog): €9
-
Deksel horecabak: €5
-
Overige transportbakken: €5
-
Plooibox: €7
-
-
Het is de koper niet toegelaten de herbruikbare dozen te gebruiken voor andere doeleinden dan het bewaren van What a Choc-producten. Bij niet-toegestaan gebruik van de meegeleverde herbruikbare dozen, geldt de waskost van €5 per bak of item en dient het item alsnog teruggegeven te worden.
-
De koper verbindt zich ertoe de bewaarinstructies en houdbaarheidstermijn te respecteren. Eens de producten geleverd of opgehaald werden bij de verkoper, ligt de verantwoordelijkheid van de houdbaarheid en eventuele beschadigingen, ... bij de koper. What a Choc-producten mogen na het verstrijken van de houdbaarheidstermijn niet meer worden verkocht of aangeboden aan derde partijen.
-
Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht. Eventuele geschillen die in het kader van deze overeenkomst rijzen, kunnen enkel voor de rechtbank gebracht worden.