top of page
web_whatachoc_djulibravenboer_00056.jpg

Heb jij nog vragen? Kijk hier eens!

  • Kan ik ook minder dan 5 stuks per product bestellen?
    In de webshop krijg je bij minder dan 5 stuks van hetzelfde product een foutmelding in je winkelmandje. Indien je toch graag minder dan 5 stuks besteld, kan dat via de particuliere website. Je geeft je BTW nummer dan door, zodat we een factuur kunnen maken.
  • Kan ik ook voor minder dan €100 bestellen?
    Wil je voor minder dan €100 bestellen, dan krijg je in de webshop een foutmelding wanneer je naar je winkelmandje gaat. Indien je toch graag voor minder dan €100 een bestelling plaats, kan dat via de particuliere website. Je geeft je BTW nummer dan door, zodat we een factuur kunnen maken.
  • Hoe lang op voorhand dien ik een bestelling te plaatsen?
    Hoe vroeger je bestelt, hoe beter. Afhankelijk van de drukte in het atelier en de grootte van je bestelling (en die van anderen) duurt het langer om je bestelling te ontvangen of kan je mogelijks niet meer bestellen. Wil je zeker zijn van je bestelling? Bestel dan 4-6 weken op voorhand, zodat we de tijd hebben om je bestelling in te plannen en voor jullie aan de slag kunnen gaan. We bevestigen steeds je bestelling! Wil je bestellen voor een bepaalde feestdag/thema (Sint, Kerst, Pasen, ...)? Probeer je dan zeker aan de 4-6 weken besteltermijn te houden. De data van de bestelperiode worden via de webshop vermeld. Na deze periode kunnen we niet met zekerheid zeggen dat je bestelling nog geproduceerd kan worden. Bij grootte drukte kan de webshop sluiten. LET OP: je bestelling (voornamelijk voor feestdagen/thema’s) kan worden geannuleerd wanneer we niet meer in staat zijn om deze kwalitatief te maken en bezorgen. We contacteren je zo snel mogelijk (binnen 3 dagen) op je op de hoogte te brengen.
  • Kan ik laten weten tegen wanneer de bestelling klaar zou moeten zijn?
    Zeker! Wanneer alle producten in je winkelmandje liggen, kan je een onderaan bij ‘een aantekening toevoegen’ de gewenste lever/afhaaldatum noteren. We houden proberen hier rekening mee te houden (indien mogelijk), maar contacteren je nog om samen een exact moment af te spreken.
  • Hoe en wanneer kan ik de bestelling ontvangen? Hoeveel bedraagt de leverkost?
    Afhankelijk van de drukte in het atelier en de grootte van je bestelling (en die van anderen), bepalen we een datum waarop je bestelling klaar zal zijn. We contacteren jou via mail om een moment af te spreken waarop we de bestelling komen leveren of wanneer je deze kan komen afhalen. Hierbij houden we rekening met de gewenste leverdatum (indien deze is ingegeven bij de aantekeningen). Afhalen is steeds gratis. Leveren in Mechelen is (vanaf €100) ook gratis. Indien je – na onderlinge afspraken – toch besteld hebt voor minder dan €100 rekenen we €5 aan. In regio Antwerpen, Leuven en Geel betaal je €10 voor de levering. Indien de levering niet in deze regio’s plaats vindt – maar wel binnen 50 km van Mechelen – betaal je €15 leverkost. Het vaste aanbod kan je ook voor €15 ook via de post laten verzenden. Wil je toch graag je bestelling met producten uit het tijdelijke aanbod (feestdagen, thema’s) laten verzenden? Neem dan contact met ons op. Afhankelijk van de hoeveelheid en het soort product is verzending wel/niet mogelijk. Verzending van de tijdelijke collecties is op eigen risico.
  • Kan ik ook minder dan 10 dozen gepersonaliseerde chocolade bestellen?
    In de webshop krijg je bij minder dan 10 dozen een foutmelding in je winkelmandje. Aangezien we voor kleinere oplages chocolade met logo zouden overhouden – en we deze uiteraard niet aan een andere klant kunnen verkopen – is dit dus niet mogelijk.
  • Kan ik ook voor minder dan €100 bestellen?
    Wil je voor minder dan €100 bestellen, dan krijg je in de webshop een foutmelding wanneer je naar je winkelmandje gaat. Indien je toch graag gepersonaliseerde chocolade zou bestellen voor minder dan €100 dien je ons te contacteren, zodat we kunnen bekijken of dit praktisch mogelijk is.
  • Wat houdt de start-up kost juist in?
    Indien je voor een eerste keer gepersonaliseerde chocolade wil bestellen, dien je een start-up kost te betalen. Dit is een eenmalig bedrag om je logo in onze systemen om te zetten naar een logo dat gedrukt kan worden op chocolade. LET OP! Vergeet dit ‘product’ dus niet in je winkelmandje te leggen bij een eerste aankoop van gepersonaliseerde chocolade. LET OP! Indien je graag 2 of meerdere logo’s gebruikt, vragen we om de start-up kost ook voor de andere logo’s aan te duiden.
  • Hoe bezorg ik jullie ons/onze logo(‘s)?
    Na je bestelling krijg je een mailtje met een formulier waarin je de logo('s) kan uploaden. Zorg ervoor dat je logo('s) van goede kwaliteit zijn. We sturen een bevestigingsmailtje wanneer we jullie logo voor de eerste keer konden instellen.
  • Is de gepersonaliseerde chocolade ook beschikbaar in een andere kleur/smaak dan wit?
    De logopralines en platte chocolaatjes zijn enkel beschikbaar in witte chocolade, aangezien je logo dan het meest opvalt. Bij melk en pure chocolade valt je logo veel minder op of is het zelfs helemaal niet zichtbaar.
  • Kan ik ook logopralines bestellen zonder andere pralines uit het vaste aanbod?
    We kiezen voor een mix van logopralines en pralines uit het vaste aanbod, omdat we zo meer smaken kunnen aanbieden en het geheel er ook kleurrijker uit ziet. Wil je toch graag alleen logopralines? Contacteer ons dan om te bekijken of dit praktisch mogelijk is. Voor grote bestellingen is dit in alle waarschijnlijkheid niet mogelijk, omdat we slecht een beperkt aantal mallen hebben om deze pralines te maken. LET OP: houd er ook rekening mee dat de pralines dan maar 1 (of maximum 2) verschillende vullingen en smaken bevatten en je hierdoor dus een minder uitgebreid smakenpalet kan proeven.
  • Kan ik ook logopralines bestellen in combinatie met pralines uit het tijdelijk assortiment?
    Je kan ook kiezen voor een combinatie van logopralines en themapralines. LET OP: bestel je pralines 4-6 weken op voorhand of contacteer ons om de beschikbaarheid na te vragen. De data van de bestelperiode worden via de webshop vermeld. Na deze periode kunnen we niet met zekerheid zeggen dat je bestelling nog geproduceerd kan worden.
  • Welke vulling zit er in de gepersonaliseerde logopralines?
    Aangezien we er voor kiezen om de logopralines te combineren met pralines uit ons vast aanbod, zal de gepersonaliseerde praline altijd gevuld zijn met amandel of hazelnootpraliné. Deze smaak gebruiken we niet in de vulling van de andere pralines, waardoor je zeker een extra smaak hebt, naast de smaken van de vaste collectie pralines.
  • Hoeveel logopralines zitten er in een doos pralines?
    Een klein doosje van 4 pralines & een doosje van 9 pralines bevatten 1 logopraline. In een doosje van 15 pralines zitten 3 logopralines & in een doosje van 20 pralines respectievelijk 4. Wil je toch graag meer logopralines, contacteer ons dan om de mogelijkheden te bekijken. LET OP: Bij meer logopralines kunnen we een meerkost aanrekenen.
  • Hoelang op voorhand bestel ik gepersonaliseerde chocolade?
    Hoe vroeger je bestelt, hoe beter. Je bestelt liefst 4-6 weken op voorhand, zodat we voldoende tijd hebben in het atelier. LET OP: je bestelling kan worden geannuleerd wanneer we niet meer in staat zijn om deze kwalitatief te maken en bezorgen. We contacteren je zo snel mogelijk (binnen 3 dagen) om je op de hoogte te brengen.
  • Kan ik laten weten tegen wanneer de bestelling klaar zou moeten zijn?
    Zeker! Wanneer alle producten in je winkelmandje liggen, kan je een onderaan bij ‘een aantekening toevoegen’ de gewenste lever/afhaaldatum noteren. We houden proberen hier rekening mee te houden (indien mogelijk), maar contacteren je nog om samen een exact moment af te spreken.
  • Hoe en wanneer kan ik de bestelling ontvangen? Hoeveel bedraagt de leverkost?
    Afhankelijk van de drukte in het atelier en de grootte van je bestelling (en die van anderen), bepalen we een datum waarop je bestelling klaar zal zijn. We contacteren jou via mail om een moment af te spreken waarop we de bestelling komen leveren of wanneer je deze kan komen afhalen. Hierbij houden we rekening met de gewenste leverdatum (indien deze is ingegeven bij de aantekeningen). Afhalen is steeds gratis. Leveren in Mechelen is (vanaf €100) ook gratis. Indien je – na onderlinge afspraken – toch besteld hebt voor minder dan €100 rekenen we €5 aan. In regio Antwerpen, Leuven en Geel betaal je €10 voor de levering. Indien de levering niet in deze regio’s plaats vindt – maar wel binnen 50 km van Mechelen – betaal je €15 leverkost. Wil je de gepersonaliseerde chocolade laten verzenden, neem dan contact met ons op. Voor verzending via de post rekenen we €15 aan.
  • Kan ik producten enkel pre-orderen of zijn er ook producten op voorraad?
    De gepersonaliseerde chocolade is niet op voorraad – tenzij we onderling andere afspraken hebben gemaakt. Deze chocolade dient dus op het moment zelf nog gemaakt te worden. Naar alle waarschijnlijkheid zijn er wel al pralines uit het vaste assortiment beschikbaar, zodat je bestelling relatief snel kan afgewerkt worden. In drukke periodes (Kerst,..) en bij grote bestellingen, zijn er mogelijks geen pralines meer op voorraad en dienen zowel de logopralines als de pralines uit het vast assortiment geproduceerd te worden.
  • Kan ik zowel verpakte als onverpakte producten bestellen?
    Ja, je kan zowel verpakte als onverpakte producten bestellen. Wil je in je verpakkingsvrije winkel/... bijvoorbeeld ook graag enkele (duurzaam) verpakte pralinedoosjes verkopen, dan kan je deze gewoon toevoegen aan je winkelmandje.
  • Kan ik ook voor minder dan €100 bestellen?
    Wil je voor minder dan €100 bestellen, dan krijg je in de webshop een foutmelding wanneer je naar je winkelmandje gaat. Indien je toch graag chocolade zou bestellen voor minder dan €100 dien je ons te contacteren, zodat we kunnen bekijken of dit praktisch mogelijk is.
  • Hoe lang op voorhand dien ik een bestelling te plaatsen?
    Hoe vroeger je bestelt, hoe beter.Afhankelijk van de drukte in het atelier en de grootte van je bestelling (en die van anderen) duurt het langer om je bestelling te ontvangen of kan je mogelijks niet meer bestellen. Producten uit het vaste aanbod kunnen op voorraad zijn en direct geleverd worden of dienen nog geproduceerd te worden. In de webshop kan je de voorraad niet raadplegen, aangezien alle producten 'op bestelling’ zijn en je deze dus kan pre-orderen (tenzij de laatste producten online staan). Dit omdat de correcte voorraad op de particuliere webshop vermeld is. Je kan dus wel een kijkje nemen bij de particulieren indien je last minute chocolade wilt bestellen/ontvangen. LET OP: het standaard aanbod kan later dan normaal geleverd worden wanneer het druk is in het atelier omwille van feestdagen/thema’s. Wil je bestellen voor een bepaalde feestdag/thema (Sint, Kerst, Pasen, ...)? Houd dan rekening met de bestelperiode. De data worden via de webshop vermeld. Na deze periode kunnen we niet met zekerheid zeggen dat je bestelling nog geproduceerd kan worden. Bij grootte drukte kan de webshop sluiten. LET OP: je bestelling (voornamelijk voor feestdagen/thema’s) kan worden geannuleerd wanneer we niet meer in staat zijn om deze kwalitatief te maken en bezorgen. We contacteren je zo snel mogelijk (binnen 3 dagen) op je op de hoogte de brengen.
  • Kan ik laten weten tegen wanneer de bestelling klaar zou moeten zijn?
    Zeker! Wanneer alle producten in je winkelmandje liggen, kan je een onderaan bij ‘een aantekening toevoegen’ de gewenste lever/afhaaldatum noteren. Omdat we graag één keer per regio gaan leveren, kan je hier ook zeker de gewenste week noteren. We houden proberen hier rekening mee te houden (indien mogelijk), maar contacteren je nog om samen een exact moment af te spreken.
  • Hoe en wanneer kan ik de bestelling ontvangen? Hoeveel bedraagt de leverkost?
    Afhankelijk van de drukte in het atelier en de grootte van je bestelling (en die van anderen), bepalen we een datum waarop je bestelling klaar zal zijn. Bij feestdagen en thema’s willen we de producten graag 4-5 weken (minimum 3 weken) voor de specifieke dag/periode leveren, zodat er nog genoeg tijd over is om de chocolade door te verkopen aan de klant. Dit geldt bij bestellingen die ruim op tijd doorgegeven zijn. De data om te bestellen worden steeds via de webshop gecommuniceerd. Wanneer de uiterste besteldatum voorbij is, kan je eventueel ook nog chocolade bestellen. Hiervoor neem je best contact op om te bekijken of dit praktisch nog mogelijk is. Je hebt dan automatisch wel minder tijd om de chocolade te verkopen wanneer de bestelling niet op voorraad is. We contacteren jou via mail om een moment af te spreken waarop we de bestelling komen leveren of wanneer je deze kan komen afhalen. Hierbij houden we rekening met de gewenste leverdatum (indien deze is ingegeven bij de aantekeningen). Afhalen is steeds gratis. Leveren in Mechelen is (vanaf €100) ook gratis. Indien je – na onderlinge afspraken – toch besteld hebt voor minder dan €100 rekenen we €5 aan. In regio Antwerpen, Leuven en Geel betaal je €10 voor de levering. Indien de levering niet in deze regio’s plaats vindt – maar wel binnen 50 km van Mechelen – betaal je €15 leverkost. Winkels die individuele afspraken hebben in verband met gedeelde levering (€5) kunnen €5 terugkrijgen wanneer de gedeelde levering praktisch mogelijk is. Wil je de chocolade laten verzenden, neem dan contact met ons op. Dit is niet voor elk product en elke hoeveelheid mogelijk en is ook op eigen risico. Voor verzending via de post rekenen we €15 aan.
  • Kan ik chocolade bijbestellen?
    Producten uit het vast assortiment kan je steeds bijbestellen. Houdt hier wel rekening met een latere leverdatum wanneer we in het atelier focussen op feestdagen/thema’s. Wil je producten uit het tijdelijk aanbod bijbestellen (en is bestelperiode afgelopen), contacteer ons dan even om na te vragen of je bestelling nog geplaatst kan worden voordat je deze via de webshop bevestigd.
  • Ik wil graag zelf een pakketje maken met verschillende chocolaatjes, kan dit?
    Je kan onverpakte chocolade kopen die je zelf kan verpakken in kleinere zakjes/doosjes. Heb je een specifieke vraag of wens, dan kan je ons ook altijd contacteren via mail.
  • Op welke manier krijgen we de waarborg van de euroboxen terug?
    De waarborg zal terugkomen via een credit nota of we passen je volgende factuur aan door het aantal bakken dat al bezorgd werd terug te betalen/te verminderen van de volgende reek bakken die naar jou komen.
  • In welke categorie mag ik bestellen?
    Je kan drie categorieën terugvinden in deze webshop: Relatiegeschenken Gepersonaliseerde chocolade Groothandel. Wil je graag bestellen op naam van je bedrijf om je medewerkers (of jezelf) een geschenk te geven. Dan bestel je bij de categorie ‘relatiegeschenken’. Wil je graag pralines of volle chocolaatjes met een logo van je bedrijf op? Dan bestel je bij ‘gepersonaliseerde chocolade’. Ben je eigenaar van een (verpakkingsvrije) winkel, koffiebar, bakkerij, hotel, restaurant of bar? Dan bestel je bij ‘groothandel’ en heb je de keuze om zowel ingepakte als verpakkingsvrije producten te kiezen.
  • Kan ik voor meerdere feestdagen/thema's tegelijkertijd bestellen?
    Indien je voor bijvoorbeeld Sint en Kerst wilt bestellen, dien je één bestelling te plaatsen voor Sint & één voor Kerst. Zo kunnen we rekening houden met de kosten bij levering en houden we het overzicht tijdens de drukke periodes. Wel, kan je altijd producten uit de vaste collectie toevoegen aan een themabestelling. Deze worden dan klaargemaakt om samen met je themabestelling te leveren. Mocht het toch zijn dat de producten uit de vaste collectie niet op tijd klaar geraken, laten we je iets weten.
  • Kan ik producten enkel pre-orderen of zijn er ook producten op voorraad?
    In de webshop zie je alle producten die je kan bestellen. Alle producten staan standaard ingesteld om een pre-order te plaatsen ('op bestelling'). Dit betekent echter niet altijd dat producten niet voorradig zijn. We werken grotendeels op bestelling & werken ook met een particuliere webshop, waardoor de voorraad die beschikbaar is enkel op de particuliere webshop zichtbaar is. Afhankelijk van de grootte van je bestelling kan het dus zijn dat alles al op voorraad is. De voorraad kan je – indien gewenst – controleren op de particuliere webshop, indien je last minute chocolade wilt bestellen. Voor speciale gelegenheden en feestdagen willen we ook zo min mogelijk overschot, waardoor je best ruim op tijd je bestelling plaatst.
  • Leveren jullie op een duurzame manier?
    Indien mogelijk leveren we met de bakfiets (in Mechelen). Voor leveringen buiten regio Mechelen maken we zoveel mogelijk gebruik van een elektrische auto. Daarnaast proberen we ook, wanneer mogelijk, de leverrondes zo te plannen dat we één keer gaan leveren in een bepaalde regio en zo in alle winkels, ... tegelijk de voorraad chocolade kunnen aanvullen.
  • Welke producten kunnen we bij jullie bestellen? En wanneer?
    Het vast assortiment (pralines, zeevruchten, truffels, repen, ...) kan je het hele jaar door (met uitzondering van de zomermaanden) bestellen. Wil je toch graag in de zomer bestellen, stuur me dan even een mailtje. Doorheen het jaar lopen er ook verschillende tijdelijke collecties zoals Halloween, Advent, Sinterklaas, Kerst, Valentijn, Pasen en Moeder-/Vaderdag. We proberen het tijdelijke aanbod voor het najaar in augustus-september online te zetten & in december-januari voor het voorjaar. Bestellen voor Kerst kan dus bijvoorbeeld ook al in augustus. We communiceren via de webshop en onze nieuwsbrief de bestelperiodes. LET OP: wanneer onze agenda volledig vol zit, kunnen we de webshop ook vroeger offline halen. Bestel dus zodra het kan.
  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    Bestellen kan via de webshop. Je selecteert de producten die je graag wilt kopen door ze toe te voegen aan je winkelmandje en volgt daarna de instructies om de betaling in orde te brengen. Je kan kiezen om je bestelling af te halen, te laten leveren of je kiest er voor om je pakketje te laten verzenden (indien mogelijk). LET OP: een bestelling kan niet meer geannuleerd worden door jou als klant
  • Hoe kan ik betalen?
    Betalen kan zowel via de webshop meteen nadat je je bestelling hebt geplaatst of via factuur. Je betaalt dan binnen de vernoemde termijn je bestelling. LET OP: wanneer je aan andere voorwaarden besteld dan weergegeven via de webshop, kunnen er nog kosten extra gefactureerd worden. Bijvoorbeeld wanneer je voor minder dan €100 besteld, minder stuks wilt aankopen, ... De prijzen op de webshop zijn exclusief btw.
  • Zijn alle producten vegan, lactose- en glutenvrij?
    Ja, alle producten zijn 100% plantaardig – en dus lactosevrij (en ook koemelkvrij) – en glutenvrij. In de webshop kan je filteren op glutenvrije, lactosevrije en plantaardige producten, maar hieronder zal je telkens het hele aanbod vinden dat dus volledig geschikt is voor vegans & mensen met een lactose- en/of glutenintolerantie.
  • Mijn klant of medewerker is allergisch aan noten en/of soja. Van welke producten kan hij/zij ook genieten?
    In de webshop kan je alle producten zien die notenvrij en/of sojavrij zijn als je klikt op de filter ‘notenvrij’ en/of ‘sojavrij’. Noten: Let wel op! De witte chocolade is gemaakt op basis van amandelen. Dit is geen grote hoeveelheid (7%), maar is dus enkel mogelijk voor mensen die een kleine hoeveelheid noten (amandelen) verdragen. Soja: Let wel op! Ik gebruik nooit zuiver soja in een vulling of chocolade, maar de meeste producten bevatten wel sojalecithine. Indien je dit niet kan verdragen, raad ik je aan om me te contacteren. De witte chocolade is volgens de producten wel sojalecithine-vrij, maar deze producten worden dus wel gemaakt in een atelier waar sporen van sojalecithine onvermijdelijk zijn.
  • Welke chocolades gebruiken jullie?
    Ik gebruik chocolades van een Cacao-Trace programma. Dit is een programma dat streeft naar duurzame cacao en chocolade en ook oog heeft voor de cacaoboer en het hele proces dat vooraf gaat aan de productie van chocolade. Wil je hierover meer weten? www.cacaotrace.com. De melk chocolade die ik gebruik is op basis van rijstmelk en chufanoten, de witte chocolade op basis van amandelen.
  • Gebruiken jullie ook duurzame verpakkingen?
    We kiezen steeds voor kartonnen doosjes en composteerbare zakjes om zoveel mogelijk plastic te vermijden. Je bestelling wordt geleverd/afgehaald in bakken of een kartonnen doos/zakje. Indien we je bestelling via de post verzenden, kiezen we voor een kartonnen doos met opvulling van gerecycleerd papier en papieren plakband. Leveringen via de post verlopen ook CO2 neutraal! De pralinedoosjes van 4, 9 en 15 stuks hebben een venster van plastic. Je kan zelf de keuze maken of je deze producten kiest of niet. De vensters laten de pralines al voor het uitpakken mooi zien, waardoor dit ook een voordeel kan hebben voor klanten in je winkel, een cadeau voor je collega's, ...
  • Hoe bewaar ik de chocolade?
    Chocolade bewaar je best in een donkere, droge en frisse ruimte – 16°C is ideaal. Chocolade bewaar je best niet in de ijskast, want dan kan er vocht ontstaan of verminderd de houdbaarheid.
  • Hoe lang kan ik de chocolade bewaren?
    Chocolade met een vulling is gemiddeld 3 maanden houdbaar na productie. Afhankelijk van de vulling kan de chocolade nog langer bewaard worden. Zo zijn pralines op basis van notenpraliné of karamel 4-5 maanden houdbaar. Chocolade op zich – zonder vulling (holfiguren, volle chocolade,...) – blijft ruim een jaar houdbaar. Is het product ingepakt, dan kan je de minimale houdbaarheidsdatum terugvinden op het etiket. Tot deze datum kan je zeker nog genieten van het product, indien je deze juist bewaart. Na deze datum kijk, ruik en proef je best om te controleren of de chocolade nog goed is. Slaat je chocolade wit uit, wordt deze zachter, komen er vochtbelletjes op, ... Dan bewaar je de chocolade niet op de juiste manier. Ook dan is deze echter nog perfect te gebruiken.

Heb je je antwoord niet gevonden? Neem dan contact op

bottom of page